Fotografie reklamowe kluczem do sukcesu

Nie wyobrażamy sobie dzisiaj skutecznego marketingu bez profesjonalnej fotografii. Dobre i ciekawe zdjęcia to podstawa, kiedy musimy zrobić ulotki dla agencji turystycznej, czy lookbook najnowszej kolekcji obuwia. W jaki sposób znaleźć właściwego fotografa?

Przed tym, jak rozpoczniemyintensywne poszukiwania, trzeba pomyśleć, czego chcemy. Nawet profesjonalny fotograf nam nie pomoże, jeżeli nie mamy\posiadamy własnej idei. Dopiero wtedy możemy zasięgnąć rady fachowca. Wartościowegofotografa poznamy wówczas, gdy nie będzie nam narzucał swojego przekonania, a tylko ulepszy nasz projekt. Jeśli bowiem bezmyślnie dążymy za fotografem, można dostać zdjęcia, które zdecydowanie nie odpowiadają naszym pragnieniom, co w rezultacie wiąże się ze straconymi pieniędzmi. Wiemy przecież, iż porządna fotografia reklamowa w Warszawie, czy w innym większym mieście w naszej ojczyźnie, nie jest tak tania.

Twórca artykułu: Warszawska Szkoła Fotografii
Profesjonalny fotograf powinien posiadać głowę pełną idei. Reklama ma zaskakiwaćklientów. Fotografia reklamowa także powinna być taka. Przeglądając oferty wszystkich firm, przeanalizujmy kampanie, które dana firma już zrobiła. Pomyślmy przede wszystkim, czy takie zdjęcie nam się podoba. Później, skonfrontujmy je z ideą przewodnią reklamy. Sprawdźmy, czy wyobraźnia autora zdjęć nie przekroczyła jakichś granic i czy fotografia naprawdę reklamuje przedmiot lub usługę.

Jeśli tę pracę mamy już za sobą i wybraliśmy właściwego fotografa, zapytajmy go, jak przedstawia sobie naszą fotografię. Jeżeli jego myśl zgadza się z naszym zdaniem, to należy zaprosić go do współpracy. Nie zapominajmy, iż każda kampania jest wyjątkowa i potrzebuje odmiennej techniki. Inaczej możemy przedstawić samochód, a zupełnie inaczej talerz z jedzeniem. Znaczące jest również to, kto jest adresatemtej kampanii. Jeżeli mają to być nastolatkowie, to fotografie muszą zostać wykonane w odpowiedniej stylistyce. Jeśli zależy nam na starszych nabywcach, to korzystniej by zostały tradycyjne. Ludzie kupują oczami. Jeżeli nasz folder przykuje uwagę klientów, to możemy być pewni, że reklama odniesie sukces.

Z ciekawych fotografów można sprawdzić np. Pphoto, gdzie jest duża galeria prac.
2013/05/06, 14:24:42
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.